تبلیغات
journals-of-management

*
*
*
*
*
*
*

journals-of-management

            


عشق اساس کیفیت است.کسی که آتش عشق در قلبش شعله ور است،کیفیت می آفریند.ژان لافونتن می گوید:«انسان طوری آفریده شده که اگر آتش جانش شعله ور شود،همه ی غیر ممکن ها را از راه بر می دارد.»

در ادبیات مدیریت،دهه ی 1980 را دهه ی کیفیت می نامند.آموزه های ادوارد دمینگ،پدر مدیریت کیفیت،در این سالها مورد توجه قرار گرفت.در دهه های اخیر هر چند سال شاهد ظهور تئوری های جدید،دیدگاههای تازه وروش های نوین در زمینه ی مدیریت کیفیت بوده ایم.شش سیگما یکی از آخرین دید گاه ها در مقوله ی مدیریت کیفیت است.در کتاب حاضر،شش سیگما به عنوان یک فلسفه ی مدیریتی مطرح شده است که کانون توجه آن رضایت مشتری می باشد و به دنبال حذف خطاها،اتلاف ها و دوباره کاری هاست و در نهایت به افزایش سود سازمان ختم می شود.

کتاب «معجزه ی شش سیگما »کتابی است که در قالب یک داستان کوتاه ،فلسفه ی شش سیگما را به سادگی بیان می کند.زیبایی این کتاب در این است که نویسنده بر خلاف کتاب های دیگری که در این زمینه نوشته شده است،از در افتادن در فرمول ها ومفاهیم آماری وپیچیده کردن مفهوم شش سیگما خودداری نموده است . کتاب به فلسفه ی بنیادین شش سیگما و مفاهیم پایه ای آن پرداخته است .

مدیران با مطالعه ی این کتاب می توانند گامی در جهت رشد مفهوم کیفیت در کشورمان  بر دارند.امید که از این رهگذر ،ایران زمین کشوری با کیفیت باشد که به دست انسان های با کیفیت ساخته می شود .  فراز هایی از این کتاب:

*قدرت شش سیگما در این است که قدرت آدم ها را با قدرت فرایند تلفیق می کند.

*شش سیگما به شما انضباط فساختاروزیر ساختی برای تصمیمات منسجم ومبتنی بر داده های آماری می دهد.

*گاهی اوقات همین که چیزی برای از دست دادن نداشته باشی برایت فرصت ایجاد می کند.

 

تهیه کننده : ام فروه پیش بهار



ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ جمعه 29 مرداد 1389 توسط پیش بهار
درباره وبلاگ


Blog Skin
??????? ????